17 בספט׳ 2019

אם ובת מטיילות ברומא!

שלום לכולם!

הבת שלי נועה החליטה שטיול של אמא ובת חייב להיות כחלק מחופשת החופש הגדול , הביקור בבודפשט בשנה שעברה כאן בפוסט  מצא חן בעיניה והחליטה שצריך לשחזר אותו ליעד אחר והפעם טיילנו ברומא.

אני מאמינה שרובכם ביקרתם בה ,אחת הערים היפות והמעניינות , היסטוריה, ארכיאולגיה , המבנים המיוחדים שלה והאוכל שכולנו אוהבים- פסטה ופיצה . (לא מבינה איך האיטלקים נשארים רזים)

בילנו ברומא חמישה ימים גדושים , הלכנו המון , עברנו את את כל המזרקות  וכל הפיאצות, ראינו הרבה "עמודים" כמו שנועה אמרה. קצת שופינג -מזל שהיינו בתקופת הסיילים כי רומא יקרה.
נהנו מאוד למרות החום והצפיפות שבהחלט מורגשים באוגוסט .
אני הכנתי לכם גם סדרה של אאוטפיטים לטיול בחום גדול שהיו גם שיקים וגם נוחים.

הגענו לרומא בבוקר בסביבות 11 אחרי לילה לבן , הגענו למלון ב"שאטל" שהזמנתי מהארץ שזה היה ממש מעולה. 15 יורו לאדם עד פתח המלון , המלון שלנו היה מאוד קרוב לתחנה המרכזית טרמיני-  מקום מאוד נגיש לכל מקום אבל תמיד מצריך נסיעה, בסך הכל היה מצוין למחיר ששילמנו באוגוסט, ארוחת בוקר טובה ,נקי ונעים.
למרות שהיינו עייפות - התרעננו קצת במזגן ויצאנו , אני זכרתי את פיאצה נבונה כמקום טוב להתחיל בו את הטיול , המון אנשים, אומנים ,מזרקה יפה שקרובה לכל מקום, לכן התחלנו שם.
השעה היתה שעת צהרים , שיא החום ולכן  כל מה שתכננתי לראות לא היה, האומנים לא היו והפיאצה  היתה די ריקה , המשכנו לשוטט, הגענו לפנתאון ועברנו ברחובות היפים שמסביב , הגענו לנהר הטיבר נחנו ואכלנו ארוחה במסעדה מקומית , ובעיקר ספגנו את האווירה שמחכה לנו השבוע.

הפמתאון
את היום השני התחלנו במדרגות הספרדיות - אין ספק שהמדרגות הן אחד המקומות למציאת פאשנסטיות. יש שם משטרה שכל תפקידה לדאוג שאף אחד לא ישב על המדרגות , ממש מדהים.
היינו שם כמעט שעה ואני נהניתי לראות איך כולן עולות ויורדות במדרגות ויוצרות לעצמן סרטון שיקי לאינסטגרם, אז גם אני עשיתי...

אחרי שכבר עשיתי בוק קטן במדרגות הספרדיות ,הלכנו קצת ברחוב המרכזי הויה דל קורסו (Via del Corso)  אזור התיירות וקניות של רומא. הרחוב נמשך מכיכר דל פופולו ועד לכיכר ונציה ,המשכנו  להסתובב ברחובות - לשטוף את העיניים במותגי על וקצת שופינג .

הליכה לכוון וילה בוגוזה במטרו
את החלק השני של היום העברנו בגני וילה בורגוזה (Galleria Borghese) שם ניתן לראות את אחד הפארקים היפים של רומא וגם את אחת הגלריות הגדולות והמיוחדות ברומא. לשם הגענו מאותה תחנת מטרו של המדרגות הספרדיות ,פשוט מהיציאה השניה של התחנה.
זה האתר היחידי שחידשתי לי ברומא מהפעמים הקודמות , קצת רוגע , גנים ענקיים ומטופחים ורבה פינות ירוקות , הסתובבנו והתברברו הרבה -מקום יפה ונעים כי רוב הפארק מוצל.

היה כיף להסתובב במקום, שהולכים בשדרות של העצים הגבוהים, יש רעש עצום וחזק של הצרצרים-מדהים.

ואז המתינה לנו הפתעה ,פתאום השמים נהיו שחורים ושבר ענן ,חצי שעה של גשם זלעפות ,  נשארנו בבנין הגלריה עד שהגשם פסק  ואחר כך חזרנו למרכז העיר לאכול ולהנות ממאות האנשים שהתקבצו סביב מזרקת המשאלות -המזרקה פונטנה די טרווי (Fontana Di Trevi).
קשה לתאר את ההמון הרב שמתקבץ סביב המזרקה היפה והמפוארת הזו, קראתי שכל לילה אוספים שם הרבה מאוד כסף.
היה ערב שישי ,רציתי להגיע גם לרובע היהודי לספוג ולראות את האווירה של כניסת השבת ברומא , עמדנו קצת ליד בית הכנסת ,הגיעו מתפללים(לא הרבה), היה מעניין. (לא נתנו לנו להכנס ,אפשרי היה רק לתפילה,אני ונועה לא היינו בדיוק לבושות מתאים) ,כמובן שהקדשנו לכך זמן בהמשך.

פונטנה די טרווי (Fontana Di Trevi).

היום השלישי היה כבר מתוכנן מראש, מעשה חכם היה להזמין כרטיסים למוזיאון הוותיקן , רכשנו דרך קישור לרכישת הכרטיסים.
חסכנו הרבה מאוד זמן של המתנה בתור, רק המתנה בבידוק שלקחה כרבע שעה ואז מיד דרך מכונה עם ברקוד הוצאנו את הכרטיסים שמוזמנים לפי יום ושעה.

אני אישית הייתי במוזיאון לפני הרבה מאוד שנים, כמובן שאחד מאתרי החובה בעיר.
שוטטנו ונהנו מאוצרות האומנות שיש במקום וכמובן שנכנסו  בסוף לקפלה הסיסטינית ישבנו שם כחצי שעה , התבוננו בתמונות וחפשנו את המוכרות לנו.

לאחר מכן הלכנו לרחבת הוותיקן , נועה עשתה לי שם בוק יפה כמו שאתם רואים וישבו שם כשעה לפחות, התור לכנסיה היה ארוך מאוד, מעל שעה של המתנה, אז ויתרנו .
ישבנו בצל בין העמודים הגבוהים.
בגלל שזו חופשת קיץ ראינו כ-20 קבוצות של בני נוער בתנועות שונות מרחבי אירופה שהגיעו למקום לסוג של טקסי השבעה. היה מעניין לראות את המדים והטקסים שערכו להם, נזכרתי קצת בצופים.

הטקסים שראינו
במסעדה

לאחר ארוחה טעימה במסעדה באזור לקחנו מטרו לפיאצה דל פופולו- "כיכר העם". משם מתחיל רחוב קרוסו המפורסם, ראינו קצת הופעות והמשכנו לערב של שופינג, ממש עד שהחנות האחרונה נסגרה .

הלכנו עד סוף הרחוב והגענו כבר בחושך לפיאצה ונציה (Piazza Venezia) שהיא כיכר במרכז העיר  שבה  ניצב ארמון ענק בשם ארמון ונציה, מרשים.

ליום הרביעי היו מוזמנים לנו כרטיסים מראש לקוליסאום לשעה ארבע אחר הצהרים, חשבתי שאז יהיה קצת יותר נעים.
בערב הודיעו לי שהסיור שהיה מתוכנן ליום האחרון לאזור רובע טרסטוורה TRASTEVERA והרובע היהודי התבטל.
קצת מאכזב  מכיוון ששמעתי שהסיור מוצלח ויפה לכן החלטתי שבבוקר נסע לשכונה טרסטוורה אומרים שהיא המקבילה האיטלקית לשכונת פלורנטין התל אביבית או נוטינג היל הלונדונית.
הרובע היה משכן לפועלים קשיי יום וסבל מהזנחה קשה, אך פעולות פיתוח הביאו לרובע יזמים שפתחו ברים ומסעדות במבוך סמטאותיו הצרות.,אזור שהפך לאזור הבילויים של הצעירים. טיילנו בין הסמטאות היפות אני נהניתי להיכנס לבוטיקים מיוחדים עם פרטים יפים, קניתי חולצה וזוג סנדלים יפות , זכרתי מהביקור הקודם שמאוד נהניתי שם ובאמת יפה ומיוחד ,לא לפספס.
שפע של מסעדות משובחות והרבה פינות חמד.

משם ברגל הגענו לרובע היהודי ונכנסנו לסיור שכולל את המוזיאון וכניסה לבית הכנסת המפואר עם הסבר קצר.
בית הכנסת מפואר ויפה , חוויה מרגשת עבור שנינו.

בגשר במעבר לרובע  היהודי

בבית הכנסת

לאחר מכן באוטובוס מהרובע היהודי, (נועה היתה אחראית על נושא האוטובוסים באליפות רבה) שלקח אותנו לסמלה של רומא הקוליסאום.
שהגענו וראינו את התורים וכמות האנשים, הבנתי בפעם השניה כמה חכם היה להזמין מראש.
תור מקוצר מאוד פחות מעשר דקות ונכנסנו לפאר היצירה של הקוליסאום , דרך אתר הזמנת כרטיסים קישור

גשר טיטוס -המנורה
משם המשכנו לעבר הפורום , עברנו את כולו די מהר, האמת היינו עייפות אז לא כל כך התעכבנו, האזור העתיק והמיוחד של רומא.
בסיום הגענו לפיאצה ונאציה , וקיבלתי מתנה מנועה את התמונה היפה הזו!!

היום החלטנו שנצא שוב בערב אז חזרנו למלון קצת יותר מוקדם , בתשע בערב יצאנו לבילוי ערב למסעדה טעימה בכיכר שליד המדרגות הספרדיות.

התיישבתי לרגע
הגענו ליום האחרון הטיסה היתה בתשע בלילה, כך שהיה לנו עוד יום שלם, הסיור התבטל אז היה יום פנוי לשופינג.
בכל זאת יש עוד מספיק מה לראות אז הגענו לאזור קמפו דה פיורי ,אזור תרבותי ועסקי עוד מימי הביניים
אזור השוק, טיילנו בין הסמטאות והחנויות , אכלנו פיצה מצוינת בפעם האחרונה במאפיה המפורסמת והטעימה.
משם לנועה היתה עוד משימה קטנה ,היא הבטיחה לאבא חולצה מהחנות של פרארי , אז הלכנו במיוחד.
הגענו שוב לרחוב המפורסם והמשכנו  עד פיאצה דל פופול ומשם במטרו למלון ובחזרה הביתה.

היה לנו הספק גדול, עשינו וי כמעט על כל האתרים.
נועה היתה מרוצה וזה הכי חשוב, זמן איכות לשתינו ולי היה כיף גדול.

אספתי לכן את כל האאוטפיטים , גם לזה אני מודה שהקדשתי מחשבה, רומא יפה בהחלט מקום להנות ללכת בסטייל !!