9 ביולי 2022

תצוגת אופנה חגיגית ומרשימה של המחלקה לעיצוב אופנה -המרכז האקדמי ויצו חיפה -2022!

 

שלום לכולם ,

השבוע התקיימה תצוגת האופנה של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה מהמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה ,התצוגה התקיימה באצטדיון סמי עופר ,היה אירוע מאוד חגיגי ומרהיב.

17 בוגרות ובוגר אחד הציגו את עבודותיהן , כל אחת הציגה חמש מערכות לבוש ,התצוגה הייתה מקצועית ויפה ,אני מאוד נהניתי מעיצוביים הייחודיים ומעניינים שהיו על המסלול .
כל אחד בדרכה הייחודית שיתף את הקהל בביקורת או חוויה אישית, שמקורן בחקר של נושאים אקולוגיים, חברתיים, פוליטיים, סביבתיים ולאומיים, אשר נוגעים בכל אחד מאתנו.
תערוכת הבוגרים תיפתח לקהל הרחב ב19.7 עד 2.8, במרכז האקדמי ויצו הגנים 21. חיפה 



אני אשתף אותם בחמישה מעצבים שאני אישית התחברתי יותר

שיר אוחנה- המבדיל
שיר כתבה :"יחסי דתיים- חילונים הם אחד מגורמי המתח הראשיים בהוויה היהודית והישראלית ויוצרים לא פעם מחלוקות בחברה.
מתוך מערכת היחסים האישית שלי וההתקרבות לדת בחרתי לעסוק במתח שבין דת ויהדות- לחילוניות ובחיבור בין עולמות הקודש והחול.
בתהליך המחקר עסקתי בנושא ה'מדים' של הקבוצות השונות בחברה ובסממניה. קהילות החסידים נהגו, עוד מראשית תקופת החסידות, להקפיד על שימור מלוא הלבוש היהודי המסורתי, ובכך לייחד עצמם בצורה ניכרת מן הגויים. היהדות החרדית תופסת את השמרנות בלבוש כחלק מאידיאל של התבדלות ושמירת מסורת.
בקולקציה השתמשתי בפריטים אייקונים מהעולם החרדי בשילוב פרטי הג'ינס האייקוני המייצג בעיני את המדים של העולם המערבי. מטרת הקולקציה להפשיט פריטים אלו ממשמעותם המקורית ולנסח זהות אישית, מפגש ולהצביע על המשותף."
אני מאוד אהבתי את מה ששיר יצרה, השמלות היו ייחודיות ולבישות ,כל הכבוד!





קאמר אבו חטום- מוגזמות או לא להיות .
קאמר כתבה:"תרבות צריכה מוגזמת ושאיפה להתבלט אינם נושאים חדשים.
בחינה של הצווארונים מהמאות ה-15 וה-16 בחצרות המלוכה האירופאיות ממחישה את אותו צורך אובססיבי ומוגזם כדי להגיע לתוצאה שהגדיר מעמד, ככל שיש לך יותר גדול אתה יותר חשוב. הצווארון הפך לקריטריון שקובע ומעיד על מעמד חברתי וכלכלי.
בחזרה להווה, הצריכה הבלתי פוסקת, הארונות המלאים, כמות הבגדים שאנו קונים והלבישה הכמעט חד פעמית עד התמונה באינסטגרם, מבטאים את אותה אובססיה. בקולקציה אני מנסה דרך השימוש בצווארון לבטא את הנסיון להתבלט, לייצר ייחודיות מוגזמת, ומיד לחפש את המוגזמות הבאה.
אני ממש אהבתי, אוהבת מעוד צווארונים ,תוספת שמשנה בגד לחלוטין.(אפילו לתצוגה לבשתי חולצה עם צווארון עם קשירה מיוחד)
השמלות היו מקסימות.






עפרי נבון-ENDLESS POWER
עפרי כתבה :"נשים משפיעות השאירו את חותמן במהלך ההיסטוריה, ופעלו לשיפור החברה והחיים של כולנו.
אחרי מאבק הנשים ליציאה מהבית ומן התפקידים המסורתיים הישנים, הפכו תפקידים אלה למקור של כוח, וכבר איננו מסווגים אותן כתכונות נשיות/גבריות, חזקות/חלשות.
בקולקציה אני משלבת אלמנטים מגוונים, צורות שונות, ומשלבת צלליות , חומרים וצבעים. במחקר שאבתי השראה מלוחמות בהיסטוריה, ושולבו אלמנטים שבאסתטיקה שלהם תכונות נשיות מפתיעות."
השראה מעניינית -אהבתי במיוחד את הגלימה ,וואו!!





עפרי יוסף אזולאי- משחקי ילדים.
עפרי כתבה:"הקולקציה שלי עוסקת בטשטוש הגבולות המיניים במרחב הביתי. מרחב זה אמור להיות מוגן כשהיחס בין מבוגרים לילדים הוא ברור ומוסד.
הקולקציה עוסקת בהפיכת התפקידים הטבעיים ובמתח בין מה שגלוי למה שמוסתר. היא מביאה לידי ביטוי את השילוב הבעייתי בין עולמות המבוגרים לבין עולמות הילדות. הקולקציה עוצבה מכותנות וטקסטילים ממוחדשים תוך שילובי רקמה וחריזה".
בתקופה האחרונה נחשפתי למיחדוש- אפסייקלינג - התוצאות הן מקסימות ואני מאוד מתחברת.
מקסים!!






נעם יוגב -I LOVE TO SPEAK WITH LEONARD
נעם כתבה:"ההשראה לקולקציה היא עבודתו של הזמר, המשורר והמלחין לאונרד כהן. יצירותיו של האמן האייקוני השפיעו באופן משמעותי על תרבות ומוסיקה בנות זמננו.
כל דגם בקולקציה מבטא אלמנטים אסתטיים ואקספרסיביים מחמשת השירים של לאונרד כהן בהם בחרתי להתמקד. סיפור חייו של לאונרד כהן, התפיסה הייחודית של נשיות ונשים בטקסטים שלו ומשפטים מתוך השירים הנבחרים, הנחו את הבחירות האומנותיות בתהליך עיצוב הדגמים.
בקולקציה באים לידי ביטוי אלמנטים ויזואלים של פרשנות כמו השילוב הפואטי בין מלנכוליה, שמחה, אהבה ורוחניות.
לאונרד כהן הוא השראה גדולה והתוצאה מקסימה .
אהבתי את החליפה המנוקדת מאוד!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה