7 באפר׳ 2022

"סודות הזמן האבוד"- בפארק נאות קדומים


שלום לכולם!
פארק נאות קדומים מחזיר אותנו לימי התנ"ך בפעילויות מהנות ומעשירות ידע , הפארק ממוקם   על יד מודיעין.
תכלו להנות מחוויה שונה ומיוחדת לכל המשפחה ובכל טווח הגילאים ,על פני 2500 דונם הוקם
הפארק הקסום במקום שוחזרו מתקנים חקלאיים קדומים ,כרמי הגן והזית, בריכות המים, בעלי החיים ונופים המרהיבים . במקום חניה חינם בשפע, מתחמים לפיקניק עצמאי, פינות מוצלות ומסלולים נגישים.
 
המנכ"ל , מנשה סמירה  סיפר לנו כמה חשוב לו שעם ישראל יכיר וידע על המקום המופלא הזה שמביא לחיבור של העם עם ארץ ישראל והטבע, מקום מחבק .
מקום שהוא חיבור של ערכים ושורשים, זו מתנה למדינת ישראל והעם צריך להכיר ולהנות ממנו.- מאוד התחברתי למה שאמר. 



תודה לאיתן אלחדז על הצילום 
במהלך חוה"מ פסח מזמין פארק נאות קדומים למגוון פעילויות המתאימות לכל המשפחה.
בפארק המצוי בשיא יופיו, יוכלו המבקרים להינות מפעילות קצת אחרת, להתנתק לכמה שעות מהמרדף היומי אחר הזמן ולגלות, איך בתקופה בה לא היו טלפונים ניידים, שעונים ויומנים; השמש והירח, פירות האילן ובעלי החיים הם אלו שהכתיבו את לוח הזמנים, את השעות, הימים, החודשים והשנים.

הנושא של הפעילות בחג הפסח הקרוב "סודות הזמן האבוד"- מסע ייחודי לימים בהם הטבע היה השעון, והשמש, הירח ובעלי החיים הכתיבו את חיי היום יום.
הפעילות : 
חול המועד פסח, 17-19 באפריל, א'-ג', בין השעות 9:00-17:00 כניסה אחרונה בשעה 15:00
עלות: 50 ₪ למשתתף מגיל 3 , נסיעה בתיורית בתוספת 10 ₪ לאדם.
כרטיס משפחתי ל6 נפשות ויותר - 45 ₪


גבעת המנורה 

פסיפס העיתים 

שעון השמש 

חלק מהפעילויות :
מסלולי הליכה בטבע , הכנת שעון שמש אישי , בנייה בלבני בוץ, הצגה לכל המשפחה , מופע מוסיקלי אינטראקטיבי , מתקנים חקלאיים קדומים , סיור מרתק ברכבת הפארק , כתבי חידה ושלל הפתעות נוספות
הרעיון המרכזי שתוכלו לעשות כל מה שעשו האנשים בימים ההם: לצאת אל השדות הפורחים בשלל פרחים אביביים, לשמוע בגורן מדוע פסח תמיד באביב ואיך האביב הוא שלב בהבשלת החיטה ולאורך המסלולים גם לפתור כתבי חידה בכתב חרטומים.

יש שני מסלולים המותאמים לכל המשפחה: מסלול ארוך (2.5 ק"מ) ומסלול קצר (1.5 ק"מ) המיועד גם לעגלות. לאורך המסלולים יוכלו המבקרים להנות מנקודות הדרכה, תצפיות נוף ומתקנים חקלאיים קדומים.
במסלול הארוך מוזמנים לבקר בגלגל פסיפס העיתים - לוח שנה עגול וגדול שבעזרתו ניתן להבין מהם ההבדלים בין שנת ירח לשנת שמש ואיך חודש אחד עושה את כל ההבדל; לעצור במעלות אחז - מתקן מדידת זמן עתיק הבנוי מגרמי מדרגות ומשוחזר על פי דגם שעון מצרי ולהנות מסיפור על מלך שעבורו הלך הזמן לאחור.
המסלול הקצר כולל מגוון תחנות המסמלות את בוא האביב כמו התנסות בדליית מים מבור מים קדום, בתחנת שעון השמש - איך קובעים פגישה ומודדים זמן ללא שעון ומפגש בדיר עם טלאים וגדיים צעירים ומתוקים.


אני עשיתי חלק מהמסלול, היה מעניין, הכל כל כך יפה עכשיו, פריחה ,הרגשה של התחדשות ,פשוט תענוג, מומלץ מאוד.

המדריכה המקסימה שלנו פינקה אותנו במעדן שאתם יכולים להכין בקלות בבית ,מתכון
קליל שכיף להכין אותו בחיק הטבע
המצרכים : חלב, חומץ, שמן ועלי זעתר .
מרתיחים חלב בסיר גדול ומוסיפים מעט חומץ ,עש שהחלב הופך לגבישי, מסננים את התערובת והרי לכם גבינה . מתבלים את הגבינה בעשבי תיבול -אנחנו טיגנו עלי זעתר.
קיבלתם גבינה טעימה !!


בנוסף, יתקיימו ברחבי הפארק מגוון פעילויות כיפיות כמו: סיור מרתק בתיורית - רכבת הפארק בין המתקנים החקלאיים הקדומים ונופי פריחת האביב (בתוספת תשלום).
בנייה בלבני בוץ, הכנת שעון שמש אישי במתחם יצירה מהטבע.
מופע מוסיקלי "מסע עולמי בעקבות הצלילים" מופע אינטראקטיבי לכל המשפחה (בכל שעה עגולה בין 11:30-16:30).
הצגה מקורית "הזמן נשתנה" המספרת על כפר עברי קדום בו הזמן לא מתוזמן (כל שעה עגולה בין 11:30-16:30).
בפינת הסלפי – מוזמנים הילדים להתחפש לרועי צאן עם תלבושות ברוח התקופה ולהצטלם בנופים תנ"כיים וגם עם מגוון דמויות קאט אאוט היישר מההגדה.

לפרטים נוספים: 08-9770770 www.n-k.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה