4 באפר׳ 2020

הטיול המשפחתי לרומניה!

שלום לכולם,

הטיול המשפחתי לרומניה היה כבר די מזמן בתקופת החגים באוקטובר, ועכשיו (קורונה טיים) התפנה לי קצת זמן לכתוב עליו.
פוסט על טיול הוא מעניין בכל זמן ואני מבטיחה לכם חוויה מהנה מאוד.
עבורי זה תענוג לשחזר את הטיול המשפחתי הקסום שהיה לנו למקומות כל כך יפים שכולנו ביחד.

הרבה מאוד זמן לא נסענו כל המשפחה ביחד, הגדולים בצבא,מטיילים,לומדים ולא פשוט למצוא זמן שיתאים לכולם.
מאוד התגעגעתי לחוויה משפחתית וזה קרה בטיול  המשפחתי שלנו לרומניה.
שבוע ימים ברומניה,איתי היה אחראי על המסלול ששילב בעיקר טבע וטיולים רגליים קצרים.

ההרכב המלא
הלינה היתה בעיקר בדירת Air b&b  ומכיוון שלא רצינו להחליף הרבה דירות למרות המרחקים הדיי גדולים גרם לכך שהיו לנו נסיעות יחסית ארוכות בכל יום ועל כך צריך להגיד תודה לשרון בעלי שהיה הנהג שלנו בכל הטיול ונהג את כל הדרך בגבורה גדולה.
חשוב לדגיש כי הכבישים מאוד צרים וגם משובשים, הרבה מאוד כבשים נמצאים בתהליך של שיפוצים ולכן הנסיעות גם למרחקים שהם יחסית קצרים,אורכים יותר זמן וקשה לתכנן זמנים בכל הקשור לנסיעה כי קורה שיש נתיב חסום, סוס ועגלה ולכן יש להיות סבלניים על הכביש ולנסוע לאט.
האוכלוסיה אנשים מאוד נחמדים,תמיד רצו לעזור,לפעמים היתה בעיה של שפה לא כולם יודעים אנגלית בעיקר בכפרים.
עלויות -רומניה מדינה זולה מאוד ולכן יעד מומלץ למשפחה של מבוגרים שעליות האוכל ממש נמוכות,כל ערב נכנסו למסעדה מפוארת ואכלנו מצויין ועליות היו כ300 ש"ח לארוחה לכולנו- שש נפשות.
אני אספר לכם בפוסט על המסלול בכל יום ואנסה לתת את מירב האינפורציה, תהנו!!

נסענו כולנו אני,בעלי שרון,שלושת ילדינו איתי רועי ונועה והחברה של איתי הבן הגדול ענבר שהיא חלק מהמשפחה. שש נפשות בוגרות לכן שכרנו רכב גדול, השכרנו רכב ל-7 נפשות וכשהגענו לחברת ההשכרה קיבלנו וואן ענק ל-10 אנשים מה שאפשר להיות מאוד מרווחים בנסיעה . לא בכל חברת השכרה יש כאלה רכבים גדולים ולא כל החברות אמינות .
איתי בדק הרבה מאוד עד שהחליט על החברה הזו , השירות היה תקין.
קישור לאתר החברה https://www.fmnrent.com/

הרכב שלנו לשבוע הקרוב
לארבע הלילות הראשונים שכרנו בית ענק,היו בו 5 חדרי שינה עם מיטת זוגית בכל חדר,סלון ענק שני חדרי אמבטיה ומאובזר בצורה מושלמת, מאוד נהננו מהבית . החסרון היחידי היה המרחק, הוא היה ממוקם באמצע ,כך שהכל יחסי ,כל יום נסענו בערך שעה וחצי ליעד המבוקש וכך גם בחזרה. (בדיעבד לא חושבת שהיינו עושים אחרת כי היינו מאוד מרוצים )
שילמנו  עבור כל השהות כ-1450 ש"ח- הקישור לבית https://he.airbnb.com/messaging/thread/131243004
הבית היה בעיירה בשם Fagaras שאם תסתכלו במפה נמצאת במרכז מכל מקום שנסענו אליו.

יום הראשון

הטיול היה בתחילת  אוקטובר (6-12) אפשר להגיד שמזג האוויר היה בסדר,(שבוע לפני היה מושלג מאוד דבר שקצת הרס לנו בהמשך) בשבוע שהיינו היה יחסית קצת קר(8 -12 מעלות) גשם היה רק ביום הראשון . .
נחתנו בצהרים ,לקחנו את הרכב והתחלנו בנסיעה צפונה על כביש אחד לכיוון סינאיה (sinaia) טירת פלאש - זה ארמון שנבנה למלך רומניה הראשון לפני 150 שנה .היה מתוכנן להגיע לרכבל והליכה קלילה באיזור,לצערינו לא יצא לפועל ,לא הספקנו להגיע בזמן,בתקופה זו מחשיך מוקדם והכל בשעה חמש כבר נסגר.
ניתן לערוך סיור מאורגן בטירה .
המקום יפיפה, מאוד מטופח , שהגענו  כבר הסתימו  הסיורים אז נהנו מאווירה בחוץ ומהאיזור כולו, בדיוק התחיל הסתיו ועונת השלכת עם הצבעים היפים, נתון שלא חשבתי עליו קודם ועשה את הטיול להרבה יותר צבעוני ויפה.
טירת פלאש אחת האטרקציות שלא מפספסים.

מסתובבים באיזור
כבר התחיל להחשיך,חיפשנו רק מסעדה פתוחה באיזור ולאחר ארוחה טעימה התחלנו נסיעה לכיוון הבית , הגענו לדירה בסביבות תשע וחצי,בעלי הדירה המתינו לנו  הם היו חביבים מאוד,נתנו לנו הסבר קצר על הבית.

את הבוקר למחרת התחלנו בחיפוש סופר מקומי על מנת להכין ארוחת בוקר, בעיירה הזו יש שוק מקומי ומספר סופרים
וההפתעה הכי טובה היתה הנוף שנשקף מול ביתנו.
האטרקציה המרכזית של העיירה היא הטירה המבוצרת שנמצאת בתוך פארק מדהים ,היא שימשה כארמון לנסיך פאגראס ובתקופת הקומוניזם שמשה גם כבית כלא. היום יש שם מוזיאון מעניין והמקום מקסים ומטופח.
מדשאות ,ברבורים. ממולץ לעבור במקום.
בנוסף יש גם כנסיה גדולה במרכז העיירה עם כיפה מוזהבת שלא ניתן לפספס.

הכנסיה-תראו את הפועלות הרומניות עובדות כפיים

המצודה שראינו כל בוקר

זמן שלכת

הדירה מעבר לכביש
עושים קניות בסופר המקומי
יום השני

התחלנו את הבוקר קצת באיחור(סופר, ארוחת בוקר ברכב) שהיעד הראשון להיום העירה בארן וסיור בטירת בראן הידועה יותר בשם טירת דרקולה.
המקום מאוד מתוייר, בעיירה הרבה מאוד בתי מלון ומסעדות,שוק מקומי גדול מאוד .
הטירה מאוד יפה מבחוץ ,נוף קסום נשקף מלמעלה.
בפנים לא היו אטרקציות מיוחדות.

הנוף מלמעלה

דרקולה - אמור להיות קצת מפחיד -חחח

תמונה משפחתית של כולנו
אכלנו אוכל מקומי שאי אפשר לפספס מאפה  בשם לנגוש Langos
מאפה מבצק מטוגן כמו סופגנייה ,בטעם מתוק או מלוח, מדובר בלחם מבצק תפוח אדמה שבושל בשמן, כמו בצורת פיתה שעליו מפזרים תוספות: של שום, שמנת חמוצה, גבינה מגוררת, או כל השלושה-טעים ומאוד כבד,חייבים להתחלק.
משם נסענו לכפר הציורי magura , טיפסנו עם הרכב כמעט שעה שלמה לגובה של מעל 1,000 מטר, ואז נשקף לפנינו כפר קטן וקסום,עד לפני 50 שנה היה ניתן לעלות עליו ברגל או בסוסים בלבד, גם היום הכביש בחלקו משובש,יש שם כמה הוסטלים,השפה שם היא בעיקר גרמנית וגם התיירים היו ברובם גרמנים כשמושלג הם מנותקים לגמרי,מקום שקט וקסום,חוויה מדהימה!! -לא לפספס

הנוף היה עוצר נשימה והיה מאוד קר

היעד הבא היה טיול בקניון זרנשטי, שמסימים את הירידה מהכפר בקלות ניתן להתחבר לפראק הלאומי פיאטרה קרוילוי ולבקר במסלול של קניון זרנסטי ליד העירה זרנסטי ,נוסעים עד לנקודה שיש שער שחוסם את המשך הנסיעה.
מסלול ממש לא קשה במקום מרשים, מסלול של 4 ק"מ בתוך מבצר סלע מרשים ,הדרך ממש עוצרת נשימה ,קירות תלולים וגבוהים ועצומים מכוסים בצמחיה ירוקה ואנחנו נהנינו מהצבעים המרהיבים של השלכת.

לא הפסקתי להתפעל מצבעי השלכת

תמונה שמראה את העוצמה של הגובה
אני מאוד נהינתי מהמסלול, היו שם  הרבה קירות טיפוס וסנפלינג, אנחנו טיילנו ממש לבד,היה כבר די מאוחר וכמעט והחשיך,אז עשינו את המסלול די מהר להגיע לרכב לפני החשכה.
משם חיפשנו מסעדה להשקיט את הבטן ובחזרה לבית המקסים שלנו ,חזרנו די מאוחר כמו בכל ערב, קרוב ל10 בלילה.

יום השלישי

היעד הראשון לאחר ארוחת בוקר מפנקת בבית היתה העיר סיגישוארה (Sighisoarei)-המרחק הנסיעה כשעתיים וחצי מהבית שלנו.
זו נחשבת לאחת הערים יפות של רומניה נמצאת בחבל טרנסילבניה שבמצפון רומניה. היא  מהערים העתיקות שנשמרו בצורה טובה באירופה. הוקמה במאה ה12 ע"י הסקסונים הגרמנים והיתה לעיר מסחר.
הרחובות צבעוניים,כל בית בצבע אחר,כיכר מרכזית יפה-כיכר המצודה, היה לנו גם יום בהיר וחמים יחסית שהוסיף מאוד.
עיר מבוצרת חומה,עם מגדלים מבסביב ,במקום נראה את מגדל השעון, אני ורועי עלינו למעלה במדרגות מסתובבות ותלולות ,את הנוף שנשקף משם באמת שקשה לתאר .
הסתובבנו בעיר והגענו גם למדרגות הלומדים שמובילים לכנסיית הגבעה ,הם נועדו להגן על הילדים ולכן נמצאים במבנה מקורה מעניין.(יש תמונה)
נמצא שם גם את הבית של דרקולה -יש בבית מוזיאון לכלי נשק עתיקים .
את הרכב מחנים בחניון הציבורי בעיר ומתחילים לטפס לכיוון העיר המבוצרת העתיקה .

המוף שנשקף מלמעלה

בין הסמטאות-תמונת בנות

הכיכר המרכזית והבתים הצבעוניים

מגדל השעון

המדרגות המקורות

קצת בסטייל אני חייבת

לאחר סיור מקיף בעיר מיהרנו על מנת להספיק לנסוע לבראשוב (מעל שעתיים) על מנת לספיק להגיע לטמפה לרכבל שנסגר בחמש.
נסיעה ארוכה בכבישים מפותלים בין כפרים קטנים שקשה להאמין שעדיין אנשים חיים ככה ,עוני ופשטות וסוס ועגלה זה ממש לא כלי רכב נדיר פה.

בדרכים הכפרים

הגענו לבראשוב לרכבל בפארק של הר טמפה לאחר נסיעה וריצה כנגד הזמן אבל לצערינו ובדיוק נסגר, הקרון האחרון עלה ולא היתה אפשרות לעלות יותר.
חזרנו לעיר ובילנו ושם את כל הערב (כל אחד מה שבחר)מנוחה על הספסל בכיכר העיר עם היונים,בית קפה,במדרחוב היפה שוקק החנויות,בית הכנסת הגדול ,קצת שופינג הרבה מאפיות וקורטוש טעים.

היינו בבראשוב עד שעה מאוחרת, פגשנו שם לארוחה טעימה במסעדת המרתף - מסעדה מומלצת מאוד את איריס בת דודתי שגם טיילה ברומינה עם משפחתה ,היה כיף להיפגש במקום כזה ביחד (לא יודעת איך לא  הצטלמנו).
היום הזה הסתיים מאוחר מאוד ,למיטב זכרוני הגענו לבית קרוב ל12 בלילה.

הכיכר המרכזית

החשיך והשמים היו מדהימים

יום הרביעי

היום הזה היה מתוכנן לטיול רגלי של קניון הסולמות - אבל לא תמיד כל מה שמתוכנן קורה, האמת שהיינו מאוד עייפים מיום קודם ופשוט היה בוקר שהתנהל בעצלתיים וזה בסדר הרי אנחנו בחופשה ולא צריך תמיד לרוץ , ויתרנו על המסלול והחלטנו לעשות יום רגוע ,נסענו לבראשוב והתחלנו את היום ברכבל שפיספנו מיום אתמול,טיילנו בפסגה בין השבילים ונהנו מהנוף הקסום על בראשוב והאיזור.

השלט של בראשוב מהצד השני

השלישיה שלי
משם נסעו לראות את עיירת הנופש וסקי פויאנה ברשוב  ,נהנו מנופים והשקט מסביב וכמובן לא פספסנו את
המסעדה המפורסמת ביותר במקום Coliba Haiducilor, זו אכן חוויה ,הפוחלצים ואוספים שיש שם וכמובן האוכל שהיה מאוד טעים ,בסוף הארוחה  כל אחד קיבל לקינוח צלחת עם הפאפנש שהיה טעים במיוחד.

הפאפנש האלוהי

הנוף מהתצפית

התאריך היה מיוחד וחשוב-יום הכיפורים (לא לגלות זו פעם ראשונה בחיי שאני לא בבית ביום הזה והיה לי מאוד קשה עם זה)  לכן החלטנו לבקר בבית הכנסת, זו היתה חוויה מאוד מרגשת עבורי,
הגיעו הרבה מאוד ישראלים ומשפחותיהם,שמענו תפלית נעילה ותקיעת בשופר .
בית הכנסת מאוד גדול ומפואר בבראשוב.

בית הכנסת צולם  לאחר סיום התפילה
את היום הזה סיימנו יחסית מוקדם וחזרנו לבית לארוז ,עברו להם 4 לילות ופנינו מועדות ליעד קסום חדש.

היום החמישי

הבוקר יצאנו מוקדם ופנינו לעיר סיביו (Sibiu) מזג האוויר היה קריר יותר וגם קצת גשום, היתה לנו נסיעה ארוכה מאוד לאטרקציה הגדולה של הטיול לנסוע ולחצות את רכס פגראש בכביש הטראנספגרשן.
בדרכנו לשם נסענו לעיר סיביו - יש מסלול מומלץ לטיול בעיר, יש הרבה מאוד מה לראות אבל היה לנו זמן קצר עיר עתיקה מאוד יפה . זו היתה העיר הגדולה ומוקפת החומה הגדולה ביותר במאה ה-12 ,נבנתה ע"י הסקסונים הגרמנים,החומה המבוצרת נשמרה היטב.
בעיר העתיקה מאופיינת ברחבות צרים עם גגות תלויים שמהם נראות עיניים.(מדהים שרואים את זה,מרגשים כאילו כל הזמן  מסתכלים עליך)
יש שלוש ככרות מרכזיים -הכיכר הגדולה יש בה ארמון ,כנסיה קתולית ,כיכר ענקית, שהיינו הכיכר היתה מאוד ריקה,כפי שציינתי מזג האוייר היה מאוד סגרירי ובכלל כבר היינו אחרי עונת התיירות שזה היה יתרון נהדר לאורך כל הטיול מבחינת עומסים שלא היו.
טיילנו בין הכיכרות, הסמטאות הכל מאוד מטופח וצבעוני ,קראתי הרבה על העיר -אפשר עוד היה להסתובב ולראות הרבה.

הכיכר הגדולה

תראו את העיניים  מהגגות

גשר השקרים- מקום הרכלנות של העיר

בית הכנסת בעיר

מנוחת הלוחם בפרק לפני נסיעה ארוכה
היתה לפנינו עוד נסיעה של כשעה וחצי להגיע לגולת הכותרת של הטיול לחצות את אחד הכבישים שנחשבים מהיפים בעולם.
כביש הטראנספגרשן.

קשה לי לבחור את התמונות ,נופים עוצרי נשימה חוויה בלתי נשכחת ותודה לאיתי שלא ויתר,כל הזמן פחדנו שיסגרו את הכביש בגלל מזג האוויר,חלקו של הכביש נסגר באופן קבוע בסוף אוקטובר בגלל סכנת ההחלקה והשלגים,מזג האוויר היה איתנו וזכינו לתענוג הזה.

הזמנו בקתות עץ שהיו קרובות לאגם באלה (balaa lake) היעד שלנו למחרת לכן היינו צריכים רק להגיע למקום להנות ולראות את הטרק שמחכה לנו למחרת.
שבוע קודם היהמושלג מאוד ואפשר לראות זאת הכל עדיין היה מכוסה בלבן,הסתובבנו סביב לאגם ונשמנו אוויר מעולה.

כפי שציינתי הכביש נחשב לאחד הכבישים היפים בעולם, אורכו 90 ק"מ ,נבנה בשנות ה-70 וחוצה את חלקו הדרומי של רכס הרי הקרפטים,מעוקל ומפותל מאוד, סור לנסוע בו כשמחשיך,ישנם קטעים שפשוט לא רואים דבר בגלל ערפל,נוסעים בתוך ענן ,האגם שהוא אגם נסתר נמצא בגובה של כ-2,000 מטר, סביבו יש דוכנים ושוק קטן שם קנינו כדור ממליגה שנעשה על גחלים, תירס חם ועוד ..

תראו בסרטו מה קורה שמגיע ענן ברגע אחד פשוט  לא רואים כלום

המשכנו לביקתה שלנו, מבחינת המיקום והלינה המקום היה מעולה, אבל המסעדה היחידה שהיתה במקום היתה מאוד לא מוצלחת ויקרה יחסית לכל מה שאכלנו ונהנו ממנו מאוד עד היום.
הזמנו דרך   BOOKINK  VILA BALEA.-יש למקום המלצות רבות
תראו את הסרטון  תבינו איזה קסום המיקום  ,פשוט לישון בתוך היער ולהתפלל לא יבואו דובים לבקר .

היום השישי

השיא של הטיול בצורה חד משמעית, חוויה קצת מסוכנת היתה לנו ובטוח שנזכור אותה לעד' חוויה משפחתית חזקה !
איתי תכנן לנו טרק קצר שמתחילת באגם בלאה, היינו צריכים לעלות עוד גובה של כ-400 מטר ולהגיע לאגם נוסף.(Vanatarea Lui Buteanu)
המתנו לסביבות 11 בבוקר שלפי התחזית בשעה זו המקום מתנקה מעננים והתחלנו לטפס. הדרך בהתחלה לא היתה תלולה במיוחד וכל פעם שעוצרים ומסתכלים לצדדים קשה לתפוס את העוצמה של המקום פשוט  להיות בתוך חלום, באמת שהרבה זמן לא נהנתי כפי שהיה לי באותו המקום.

ככל שעלינו יותר כמובן שהדרך נהיתה יותר תלולה ואז התחיל הקושי, לא קושי פיזי אלה הקרח. הפסגה היתה כולה מכוסה מקרח חלקלק (ואני לא בדיוק עם נעלי טיפוס הרים!!) ממש הרגשתי שכל צעד קדימה אני עושה גם חצי אחורה וזה התחיל להיות מאוד מפחיד ומלחיץ במיוחד שגם היו כמה אבנים שהתחילו ליפול מלמעלה.

היה מאוד מעניין , מסביב כל מי שהגיע למקום היה ישראלי, הכי הזוי אולי הגיעו כעשרה מטיילים וכולם ישראלים שרצו לעזור אבל אני ויתרתי והבנתי שעושים אחורה פנה. יחד איתי שרון ונועה התחלנו לרדת חזרה אני פשוט כל הדרך על הטוסיק,ככה הרגשתי הכי בטוחה מבחינתי, פחדתי מאוד,היתה קצת היסטריה.

רועי היה הכוכב שלנו הוא פשוט דילג למעלה והגיע לפסגה אבל ראה שאין אף אחד מאינו מאחוריו אז הוא פשוט חזר(כנראה לוחם נשאר לוחם), איתי וענבר המשיכו אבל שהגענו למטה הבנו שגם הם התקדמו רק קצת בפסגה והבינו שזה עסק מסוכן וטוב עשו שהחליטו לעצור ולחזור.
הקרח היה כמובן בגלל השלג משבוע קודם וחבל כי הבנתי שהיינו קרובים לפסגה בעוד כ-50 מטר בלבד ,אבל ממש לא נורא,זו היתה חוויה והמקום מושלם- לא לפספס!!

מלמעלה

היתה לנו עוד חוויה מעניינת,שהגענו לאגם בבוקר פגשנו מטייל ישראלי -עומר מילר שהחליט לחצות את העולם ברכיבה על אופניים .
הוא רוכב לבדו בעולם עם כל הציוד שמורכב על האופניים, איתי טייל צילם אותו והתמונה של איתי הופיע בכתבה בידיעות,כל הכבוד!
קישור לכתבה https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5629235,00.html
הוא סיפר לנו שבלילה כשישן הגיע דוב למקום לחפש אוכל בפחים, הוא כמובן לא יצא מהאהל ורק אחר כך ראה את העקבות-ממש ראינו כף רגל של דב,סיפורים מרתקים היו לעומר.

היה עוד סיפור מעניין ,היה עוד זוג ישראליים שישנו באוהל במקום,כאשר הם ישנו הגיע שועל שלקח נעל אחת לאחת המטיילות  וברח איתה ואותה מטיילת בבוקר ניסתה למצוא את הנעל ללא הצלחה, היא לא יכלה המשיך לטייל- סיפורים מעניינים יש לישראלים שלנו.

עומר מילר התמונה בכתבה
אחרי מנוחה מחוויות רבות המשכנו בנסיעה בכביש המפותל  עוד כשעתיים  לפחות שבדרך היתה לנו חוויה נוספת מדהימה לא פחות.
כל הזמן היה לי ממש חבל שלא הספקנו להגיע לראות דובים וכנראה מישהוא למעלה שמע אותי ונתן לי לראות דוב בטבע הכי טבעי שיש.
אנחנו נוסעים ופתאם פקק קטן, פחדתי שזו תאונה והנה אנחנו רואים דוב מסתובב לו, כל כך התרגשתי, תוכלו לראות בסרטון ,זרקתי לו תפוח ואז הוא לקח אותו ונעלם בתוך היער.
וואו, זו היה פשוט גדול!!

מזג האויר התחמם והיה יום מושלם, בדרך עוברים בסכר ענק Ceresit ,נקרא סכר וידררו (Vidraru Dam), המקום בו נפגשים נהר ארג'ש והנהרות בודה וקפרה, יש שם אגם והסכר ההידרו-אלקטרי וידררו. הסכר העצום, אשר נבנה בשנות ה-60, הוא מתנשא לגובה של 166 מטרים!

היתה לנו עוד נסיעה ארוכה ליעד האחרון לעיר הבירה בוקרשט נסיעה של עוד כ-2 שעות, הגענו בתשע  בערב לעיר למלון קטן ונחמד לשהות שם את הלילה האחרון .
(הטיסה שלנו היתה למחרת בשש בבוקר והחלטנו לא לקחת עוד לילה כי פועל היינו  צריכים לצאת לשדה התעופה כבר בסביבות שתיים בלילה.)
הערב עדיין עוד לא הסתיים,  ליאת אחות של שרון ובן זוגה גם טיילו ברומניה והיו בבוקרשט ,קבענו איתם במסעדה המפורסמת והפופולית קארו קו ברה (Caru cu bere)  לארוחה טעימה ובילוי משותף -הפעם לא שכחנו לעשות תמונה .
(כולם החליטו באותו שבוע לבלות ברומניה..)

היום השביעי והאחרון

את היום האחרון הקדשנו לבוקרשט(בדיעבד אני מצטערת כי הספיק אפילו חצי יום ,יכולנו להנות מעוד טבע)
בבוקר החזרנו את הרכב על מנת לא  להסתובב בעיר עם רכב, איתי נסע עם שרון והם חזרו בהובר.
הלכנו ברגל לעיר העתיקה, והסתובבנו קצת ברחובות משם נסענו במטרו לסיור שהזמנו לארמון של צ’אושסקו.
ארמון הפרלמנט בבוקרשט ממוקם בקצה של שדרת אונירי המרכזית בעיר. את הארמון ענק שהקים הרודן הרומני ניקולאי צ’אושסקו, בזמן השלטון הקומוניסטי במדינה, והוא נחשב למבנה השני הגודל בעולם.
(לא לשכוח לקחת דרכונים)

אני ממליצה לכל אחד להגיע לסיור הזה, לא להאמין מה יש שם, כמה כסף,כובד ועוצמה הוכנסו למקום הזה ועצוב לשמוע כמה קורבנות הוא גבה וכל זה ממש לא מזמן .
פאר היצירה .

לאחר שהסיור שהסתיים בצהרים היה לנו להעביר את היום עד הלילה, האמת שלא היה לנו הרבה מה לעשות ועשינו זאת בקניון הגדול-קניון אפי. בילנו שם עד סגירתו עד 10 בלילה - קצת שופינג ,כל אחד הרוויח משהוא ,היה ערב מעייף.
חזרו במטרו למלון שם המתינו לנו המזוודות והטיסה רק בשש בבוקר.
ליאת אחות של שרון הזמינה אותנו לדירה שלהם ,הם חזרו איתנו בטיסה (הם לא חסכו בעוד בלילה בדירה ) נסענו עם הובר לדירתם לשלוש שעות והעברנו שם ערב נעים ומשם לשדה התעופה-תם ונשלם.

וואו,עכשיו שכתבתי לאחר חצי שנה ואני נזכרת,היה לנו טיול גדוש במקומות,חוויות צחוקים אוכל טוב וכיף גדול.
רומניה יפה יש הרבה מה לראות והכי חשוב יש לי משפחה מקסימה.
אוהבת אותכם, איתי תודה על ארגון הנהדר של המסלול,שרון תודה על הנסיעות הבטוחות בכבישים רועי,נועה וענבר תודה שפשוט הייתם .
היה מושלם  מתי הפעם הבאה?

איתי צילם המון בטיול מוזמנים לדף שלו  https://www.facebook.com/itaygroberphotos/photos/a.1855477524728014/1856240131318420/?type=1&theater

מוזמנים לאינסטגם של איתי ,תהנו  מנופים יפים https://www.instagram.com/itaygrophotos/