24 בדצמ׳ 2018

הטיול שלנו לסלוניקי והסביבה!

שלום לכולם!

אני משתפת אתכם בסוף השבוע הקצר והנפלא שהיה לי עם בעלי שרון, גיסי ישראל ואשתו אלן.
היעד נבחר באופן אקראי לחלוטין והתברר כמוצלח מאוד.
חיפשנו יעד שיהיה אטרקטיבי במחיר, קרוב (בכל זאת רק סוף שבוע) ולא קפוא, אני לא טיפוס שנהנה לטייל שהטמפרטורה מתחת לאפס.
לכן כל הערים שאטרקטיביות עכשיו במזרח אירופה ירדו מהפרק וחשבנו על יוון ובאופן הכי בנאלי אתונה, בדקנו מחירים, שהיו גבוהים יחסית וככה הגענו לסלוניקי.

בדיל מצויין גם זכינו בדירה Cosmopolitan Maison מופלאה שאני ממליצה עליה מאוד, נמצאת ממש במרכז העיר, משקיפה על הים מהמרפסת שבקומה החמישית  (חבל שרק לא זכינו לקרן שמש אחת בכל השלושה ימים האלה)
סלון ענק, מאובזרת בסטנדרט גבוה מאוד, נקי ,אסטטי , לא מצאתי סיבה למה לא.
הדיל כלל גם רכב ,אנחנו אנשים שאוהבים לטייל וגם תכננו טיולים מחוץ לעיר כך שזה היה מתבקש.
לקחנו את הרכב בשדה התעופה והגענו לדירה נפעמים בהתפעלות.
את הערב הראשון בילינו בעיר בקרבת הדירה, בסופר הקרוב רכשנו מוצרים עבור ארוחות הבוקר ובנוסף קיבלנו המלצה מבעלת הדירה למסעדת טברנה שהייתה קרובה, מסעדה מצוינת וטעימה. (meza)

אחד המקומות שלא רצינו לפספס היה מטאורה, ראינו שהמרחק הוא כשלוש שעות נסיעה לכל כיוון אבל היה ברור שזה יעד חובה. לכן התעוררנו למחרת מוקדם והתחלנו לנסוע. הדרך היתה מעניינת, בחלקה מושלגת חלקה ירוקה ובחלקה בשלכת.
בדרך החלטנו שנצפין קצת יותר לכיוון העיירה המתוירת מצובו(Metsovo),מקום יפה ואותנטי, בתים ציוריים והאוויר נקי וצלול, אומרים שמיצרים בה את הגבינה הטובה ביותר, טעמנו והיא הייתה מאוד משובחת.

מצובו

הרים מושלגים

עיירה ציורית

בפארק

עם ישראל ליד הכנסיה

ישבנו שם מבבית קפה מחמם ויפה ישראל אמר שזה הקפה הכי טעים בטיול
בדרך עברנו בדרכים מושלגות

לאחר ביקור של שעתיים בעיירה נסענו כשעה לכיוון מטאורה, הדרך ברובה הייתה מעורפלת לחלוטין  -המטוארה (METEORA).

אחד האתרים הבולטים בצפון יוון ואפילו בעולם כולו, הוא קבוצת המנזרים "התלויים בין שמיים לארץ",
שרשרת של צוקים גבוהים ובראשיהם נבנו מנזרים ממש בפסגות של הצוקים כחלק מהסלע, כיום פעילים רק ששה מנזרים מתוכם, שאנחנו הגענו היה רק אחד פתוח לקהל .(השעה הייתה קרובה לארבע בצהריים). נכנסו לטוריסט אינפורמשיין וקיבלנו הסבר קצר על הדרך וכיצד לנסוע ולהספיק הכל . קשה ממש להסביר במילים את המראות , ממליצה לא לפספס , היה מאוד מעונן (גם סוג של אטרקציה)
נסענו בין הצוקים הענקים, הצטלמנו , צחקנו נהנו וגם נכנסנו למנזר שהיה פתוח, זה היה מנזר לנזירות ואנחנו הנשים קיבלנו חצאיות "אופנתיות " לשמירה על הצניעות .

בחזרה המליצו לנו לעבור בעיר Milies - מיליאס , סיפרו לנו שלכבוד כריסמס יש שוק מיוחד, העיר הייתה מקושטת יפה, שוק לא היה ,אז נהנו מהיופי, עשינו סיבוב קצר ברחוב הראשי וחזרנו לסלוניקי.

מילאס המקושטת
ישר בלי מנוחה, חיפשנו טברנה עם אוכל טוב ומוזיקה יוונית כמו שצריך. הגענו לאיזור הכי שוקק חיים לדדיקה (Ladadika) וחיפשנו מקום שיש בו זמר וממש במקרה בדיעבד עכשיו אני יודעת שהגענו למקום שנחשב לטוב ביותר או אחד הטובים.
ואני מאוד ממליצה Palati. אוכל טעים מאוד ואוזו כמובן, מוזיקה יוונית -צמד זמרים שלא הפסיק לרגע. וישבנו שם מעל לשעתיים ,שמח, חיוכים ורבה כפיים.

למחרת, אני לפחות, תכננתי שנטייל בעיר כי יש מה לראות אבל בסוף גם יצאנו מהעיר, היה יום מאוד גשום והגענו לעיר אדסה (Edessa) כשעה וחצי נסיעה מסלוניקי ,העיר מכונה "עיר המים" מפורסמת במפלים ובנהרות שלה. כל המים מתלכדים למפלי מים שוצפים בכל עונות השנה. המקום היה יפה עם המון צמחיה ירוקה ומערת נטיפים קטנה (השילוט  בכניסה למערה ביוונית  ועברית בלבד - צחקתי כל כך אנחנו שפה בינלאומית שם-חבל שלא צילמתי )

משם לאחר סיבוב של קפה וסיור בעיר חזרנו לסלונקי. מהשעה ארבע ועד סוף היום הסתובבנו ברחובות הומי אדם בעיקר בהמון צעירים, בתי קפה, מסעדות, חנויות והמון רחובות. אזור עצום שלכבוד הכריסמס גם מקושט מאוד יפה.
כמובן שלא פסחנו על הטיילת הארוכה לאורך החוף והמגדל הלבן שהוא סימלה של סלוניקי .

(יש מקומות שלא הספקנו אולי בפעם הבאה)
קצב החיים של סלוניקי והנוף האנושי בעיקר של צעירים לאור העובדה שיש בעיר ארבע אוניברסטאות הוא מאוד מתאים לנו הישראלים, יש אקשן.
היה ממש כיף, המון קונדיטוריות עם קינוחים ושוקולדים משובחים, הכל מאוד מסוגנן אסטטי ויפה.
הטיסה שלנו היתה למחרת בבוקר אז בזה הסתיים סוף שבוע קצר ועמוס בכל טוב, חברה מצוינת, אוכל טעים בילויים ,צחוק ומוזיקה .

אתם יודעים שאני גם מקפידה על אאטופיטים מעניינם לטיולים שלי, שיהיה גם סטייל , אז היו שלושה ימים ולכן שלושה לוקים .

בחורף הכיף הכי גדול לשלב את האקססוריז, בארץ לא כך כך יוצא לי לשלב כובעי צמר וכפפות אז אני נהנתי מהם בטיול.
ליום הראשון שחלקו היה בארץ ובמטוס העדפתי לא להכביד בשכבות ותיבלתי את הלוק בנעלים המיוחדות שרכשתי בשופוני  האחרון של אלן רובין שהן מנצנצות בזהב ורוד והוספתי קצת מנומר וניטים בתיק.

יום השני - האקססוריז הקטיפתיים שלי בנעלי ההרים המיוחדות בצבע הבורדו שקיבלתי מאחותי מקנדה היו פשוט מושלמות ונוחות עם התיק הירוק, בורדו וירוק הוא שילוב צבעים נהדר.
הז'קט-מעיל המיוחד של רעומה- המעצבת המוכשרת היה השלמה מצויינת לאאוטפיט גם חם וגם ויפה.
קישור לז'קט  - ג'קט אומגות

יום השלישי - הצטרפתי לטרנד של החורף, מעיל ז'קט -משובץ בצבעי אדמה ובפאוץ' שנלבש עם חגורה מעליו. אהבתם? אני כן , תמיד כיף לגוון ולשנות. כמובן הנעליים המיוחדות  של אלן רובין שהן קניה מוצלחת מאוד שנותנות את כל הטאץ הסופי, ובנוסף נוח לטייל איתן.
קישור לנעליים בוסטון פינק רוז מטאלי

כמה כיף לטייל גם בסטייל  ולפרגן למעצבות ישראליות
יש יש רצון לחזור אבל בעונה קצת יותר חמה , עשיתי לכם חשק?