20 באוק׳ 2018

סיורים ומקומות מענינים בכפרים הדרוזים במסגרת פסטיבל ענף הזית שייתקיים 1-3 ו 8-10 לנובמבר

שלום לכולם!

זו הפעם הראשונה שאני יוצאת לסיור בלוגרים ועיתונאים מטעם משרד התיירות ,נהנתי מאוד הכל היה מאורגן ומתוכנן נהדר. הסיור נערך בכפרים הדרוזיים בגליל,לקראת פסטיבל ענף הזית שמתקיים מידי שנה והשנה בפעם ה24 בין התאריכים
1-3 ו 8-10  לנובמבר.





הסיור נערך בשיתוף עם עם הרשות לפיתוח הגליל ונתן לנו טעימה קטנה משפע הפעילויות והאירועים הצפויים להיות במסגרת הפסטיבל במגוון נושאים של מוזיקה תרבות וביקור בבית הבד.
בסיור ביקרנו במספר מקומות מעניינים שלמרות שאני מטיילת והגליל קרוב אלי, מעולם לא הכרתי וידעתי.
חזרתי מאושרת מיום מלא חוויות ומקומות וכמובן שפע של מאכלים דרוזיים מסורתיים וטעימים, והכל פה לפניכם.
לקראת הפסטיבל ניתן להתעדכן באתר הפייסבוק ,כפר ביקרתם? החוויה הדרוזית והצ'רקסית

בקישור https://www.facebook.com/Kfarbikartem
וכן בפייסבוק של ענף הזית https://www.facebook.com/oliveboard.org.il
רשות הגליל http://www.galil.gov.il/




את הסיור התחלנו בכפר בית ג'אן והתחנה הראשונה היתה במעבדות ד"ר דבור לקוסמטיקה טבעית , בגינה המטופחת של המקום בו נמצאים מרבית הצמחים מהם מפיקים את המוצרים פינקו אותנו בארוחת בוקר דרוזית אותנטית טעימה שכללה מאפים , לבנה, שקשוקה ,סלטים ..
את הארוחה הכין הקייטרינג הטעים של תגריד מקייטרינג SAJTAG -


קישור לדף הפייסבוק של הקטרינג https://www.facebook.com/מאכלים-דרוזים-אותנטים-מיוחדים-וטעימים-SajTag-607497069589539 



נשות קייטרינג SAJTAG והמדריך שלנו מופיד

קיבלנו הסבר משאדיה שהיא מנהלת מרכז המבקרים ושירות הלקוחות של מעבדות ד"ד דבור ,שאדיה הסבירה לנו על המוצרים שהם כולם מבוססים על רכיבים צמחיים וטבעיים ,מעבדות ד"ר דבור היא אחת משבע חברות שנקראות במוצריהם דרמו-קוסמטיקה טבעיים, הכל מבוסס על 50 צמחים ,שילוב ייחודי של המסורת הגלילית בטכנולוגיה עדכנית ,מוצרים שמתמחים ומצוינים לבעיות עור שונות.

העסק שהתפתח מטרתו היתה יוזמה חברתית ,לתת אפשרות להעסיק נשים לא מלומדות שנמצאות בכפר  ולתת להן תעסוקה והעצמה נשית ,לאותן נשים שאין באפשרותן לצאת מהכפר ולעבוד, היום מועסקות שמונה נשים במפעל והחזון הוא לגדול.
המוצרים נמכרים במרכז המבקרים ועכשיו נכנסו גם לפארמים פרטיים,בתי מרקחת מובחרים ,קיים גם מועדון לקוחות ואתר בו ניתן לרכוש את המוצרים בארץ ובחול.
הבעלים ד"ר זיאד דבור הקים את העסק לאחר שפרש מצה"ל בתפקיד הרוקח הראשי בצה"ל ,היום מרצה לפרמקולוגיה קלינית , כימיה אורגנית, ביוכימיה וצמחי מרפא, בבית הספר לרפואה ובמכללה האקדמית צפתן חבר ועדת סל הבריאות 2018.



שאדיה מסבירה לנו 
אתר פייסבוק https://www.facebook.com/drDabour
אתר אתר- https://drdabour.co.il



 המשכנו את הסיור בבית ג'אן והגענו לבית העתיק , שם קיבל את פנינו נידאל חלבי דור עשירי למשפחת חלבי, הוא הוא נולד וגדל בבית והחליט להפוך אותו למרכז מבקרים ,הבית בן 
450 שנה מהתקופה הצלבנית ,נידאל סיפר לנו סיפורים מעניינים על המקום ואף הכניס אותנו למערה שצמודה לבית שם נמצא בור מים בעומק של 7 מטרים בצורת פעמון שמטרתו לאסוף מי גשמים ולדבריו גם מקום להיכרויות ..ליד הבאר.
נידאל שאב לנו מים מהבאר ואחר כך היה מעניין לשמוע את הצליל שנשמע ברגע ששפך את המים לבאר הוא אומר שזה גם הזמן לבקש משאלות..אז ביקשתי.
נערכים סיורים במקום ניתן להתעדכן באתר https://www.facebook.com/hbaethatek/

טלפון לתאום 050-756-0249


נידאל מספר את סיפור  הבית 



הבאר 

המקום האחרון בסיור בבית ג'אן היה מערת אג'יאל -המערה ממוקמת בלב הישוב ,היא בת יותר מ1,500 שנה ,מוערכת מתקופת הביזנטים ,גודלה כ200 מ"ר ,ששימשה בעבר ככנסיה סודית של הנוצרים הראשונים בגליל שמצאו בה צלב וגם כמאגר מים ומסתור לתושבי הכפר שהבריחו דרכה את היבולים מגובי המס בימי התורכים. היא פתוחה לקהל התיירים בלווי מדריך ,חוויה גדולה לילדים.
טלפון לתאום סעיד עזי- 04-9802457
דף הפייסבוק https://www.facebook.com/pages/category/Landmark---Historical-Place/מערת-אגיאל-המערבית-292378514204404







קירות יפים בדרך
המשכנו לחורפיש שם ביקרנו מרכז המבקרים הקולינארי ובית הבד של אבו עפיף
מקום מאוד גדול חדיש ויפה ,ניתן לאכול מאכלים בסגנון דרוזי ,מקבלים הסבר על עונת המסיק, הפקת השמן בבית הבד ,סוגי השמן ואיכותם. הסיור גם כולל הפקת שמן קצח או שמשום וצפיה בהכנת סבון סבון טבעי משמן זית.
בחנות מבחר גדול של מוצרים שמן זית סורי באיכות מעולה, זיתים כבושים בצורה מסורתית וביתית , קפה, סבונים, משמן זית, שמן קצח הנחשב למזון על, דבש, טחינה, לבנה , תבלינים ומוצרי קוסמטיקה טבעיים. את מרכז המבקרים מנהל לוטפי בנו של עפיף.
אנחנו קיבלתי הרצאה קצרה מד"ר ד”ר עדי נעלי, שהוא מנהל ענף הזית במועצת הצמחים שהסביר לנו את חשיבות הקניה של שמן זית עם תו איכות הן מטעמי בריאות והן מעידוד החקלאים לתמוך ביצרני שמן הזית הישראלים שמאוד מוטרדים מאיומים מצד היבואנים. ואכן בימים אלה יצאו גם בקמפיין להחדרת תו האיכות המופיע על בקבוקי שמן הזית.
הוא  עדכן אותנו שהטרנד החדש הוא זילוף שמן זית על פירות .
טלפון- 050-6547638
דף פייסבוק https://www.facebook.com/profile.php?id=100003847719884







שמן מקצח 


התחנה האחרונה לפני הסיום בארוחה טעימה היה רוקמות התחרה - מיזם תיירותי תרבותי וחברתי שפועל לקידום מעמד ועסקי האישה הדרוזית הדתית קיים מ2009 ,שילובה בשוק העבודה תוך שימור מלאכות היד המסורתיות. היום משתתפות במיזם כ-70 נשים .
המיזם פועל בבית עתיק בכפר חורפיש בו נפגשות נשות הכפר פעם בשבוע שם הן לומדות את מלאכת הסריגה והרקמה ,הן יוצרות פרטים שאותם מוכרים במקום.
מאז שקיים המיזם נראית התאוששות בתחום התיירות ורבים התחילו לשפץ את הבתים הישנים בכפר
יש תכשיטים ,מפות , מפיות ועוד.
במסגרת המיזם ניתן להיפגש עם נשות הכפר וניתן לעבור קורסים וסדנאות בריקמה וסריגה.
לתאום עם מנהלת המיזם עפאף ג'אנם .
טל 050-68694639
דף פייסבוק https://www.facebook.com/ghzl.sty






לסיום היום המהנה הזה הוזמנו לביתה הפרטי של אבתסאם פארס ,בגינה המטופחת פתחו לנו שולחן 
עמוס במטעמים דרוזיים טעמים מעוד, ,עדשים, חצילים , מקלובה , ממלואים , עלי גפן ועוד אני מאוד נהניתי מהארוחה. (מסתבר שלא צילמתי את האוכל כמו שצריך ... תאמינו לי  היה בשפע ) 
היום איבתיסאם מארחת בביתה וניתן לתאם ולהזמין ,גם מעבירה סדנאות לבישול לקבוצות.
דף פייסבוק https://www.facebook.com/סדנאות-ואירוח-דרוזי-אבתסאם-חורפיש-949757485232596
טלפון: 050-6917337









ממליצה לכם להתעדכן באתרים כפי שציינתי בתחילת הפוסט בכל הקשור לסיורים שיהיו במסגרת הפסטיבל שווה ומומלץ. http://olivefestival.org.il/





גם לטייל בסטייל 


מוזמנים לעקוב














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה