5 באפר׳ 2018

הפיליפינים - מפוארטו פרינססה, הנהר התת קרקעי ופורט בארטון

שלום לכולם,

הפוסט השני בטיול לפיליפינים , מי שלא ראה את הראשון - קישור כאן.
מתריאה מראש שהפוסט קצת ארוך.. אז תקראו בחלקים, שווה לראות את הכל.
סיימנו את המסלול בצפון ונסענו למלון שקרוב מאוד לשדה התעופה, מחר צריך להיות לנו יום של טיסות, טיסה חזרה למנילה, המתנה קצרה וטיסה נוספת לפלאוון.

מכיוון שהיה לנו ניסיון לא טוב בטיסה הראשונה שהתבטלה, מאוד חששתי שזה הולך לקרות שוב, ולצערי הרב מאוד, זה קרה שוב, המתנו כשעה והודיעו לנו בפעם השניה שהטיסה מבוטלת .
מזל שיש למי לפנות, מייד התקשרנו ליפתח  מטוריסימו פליפינו  (החברה הנהדרת שדאגה לכל המסלול וההכנה) שהטיסה מבוטלת. שוב תדהמה והפעם ציפתה לנו נסיעה עוד יותר ארוכה כי התרחקנו.
הרכב הגיעה האמת מאוד מהר, הפעם הנסיעה לא הייתה כל כך מוצלחת , אפשר להגיד היום הרע של הטיול
שבאמת הייתי מוותרת עליו, דרך ארוכההה מאוד למנילה וגם אחרי הפתעות קצת לא הכי נעימות שעברנו, הגענו למנילה ב12 בלילה... כן, כ-14 שעות נסיעה.
כמובן שגם הפסדנו את טיסת ההמשך וכאן באמת שוב תודה לטריסימו פליפינו שנתנו לנו להחליט בין שתי אופציות.
להמשיך הכל רגיל ולוותר על יום חופשי בהמשך או לחזור למסלול של הטיול ולצאת למחרת בטיסת בוקר מוקדמת מאוד, שש בבוקר ולהגיע לפלאוון ממש מוקדם ולהמשיך בטיול לפי התכנית המקורית.
בחרנו לטוס מוקדם, ישנו כארבע שעות אחרי יום מאוד מתיש .
גם זה קורה, העיקר שהכל הסתדר, כל הסידורים היו מיידים, המתינו לנו כרטיסי טיסה חדשים במלון והכל היה מתוקתק.

כמה תמונות מהדרך.. איתי המליץ לי להביא לילדים בלונים הם מאוד מתלהבים, חבל שהבאתי רק חבילה אחד.

מוקדם בבוקר הטיסה לפלוואן, התפללתי כל הדרך שכבר נגיע ושנחתנו ממש לא האמנתי... אחרי שתי טיסות שמתבטלות אתה כבר לא בטוח בכלום. הגענו, הנוף השתנה השמש בשמים הכל חופים, ים, עצי קוקוס, מושלם.

נחתנו בפוארטו פרינססה אחת הערים המתיירות באי, שם המתין לנו רכב שלקח אותנו לריזורט באיזור סבאנג, מדהים (sheridan beach resort &spa - הפסדנו שם לילה , במלון הכי טוב בכל הטיול בגלל הטיסה) אבל נהנו מארוחה טעימה, מקום מושלם לנוח, אחרי היום הקשה מאתמול.

במלון המתין לנו מדריך פרטי (כי בכל זאת הגענו קצת יותר מאוחר) שלקח אותו בסירה לאחד המקומות המתוירים ביותר בפיליפינים, נחשב לאחת משבעת פלאי עולם, הנהר התת קרקעי הארוך בעולם.

החוף בסבאנג, התחלנו להתרגל לנוף החדש וזה ממש לא קשה ...

לנהר התת קרקעי מגיעים בשיט קצר של כחצי שעה, שם הכל מאוד מאורגן, נכנסים לסירות קנו של כ-10 אנשים, מקבלים אזניות שמספרות על המקום ועל כל פסל והשם שלו. באמת פלא עולם - בעיקר שמדובר בנהר תת קרקעי שאורכו 8.2 ק"מ, הנהר מתפתל דרך מערה ובה מספר רב של נטיפים במגוון צורות, החלק המתויר הוא יחסית קצר.
חוויה מדהימה, לאחר הביקור בנהר חזרנו למלון לארוחה ומייד נסענו לעיירה בשם פורט בארטון.
הנסיעה לשם כחמש שעות בעיקר כמובן בגלל הכבישים, המון חלקים מהדרך כלל לא סלולים, בגלל הגשם היה המון בוץ, היה רכב מלפנינו שאפילו קצת שקע והיה צריך לחלץ אותו, אנחנו הגענו בשלום אחרי הרבה קפיצות, הנהג נכנס לכפר קטן כביש כמעט ולא סלול, הבתים -בתי קש קטנים. הוא עוצר את הרכב ואומר הגענו!!

החילוץ
היינו קצת בשוק, לא ראינו בדיוק בית מלון במקום רק כמה בתי קש, שרון אמר לי אפילו קצת בעצבים, "השתגעת ,לאן הבאת אותי , פה את רוצה לישון"? גם אני קצת נבהלתי בכל זאת אנחנו לא בטיול אחרי צבא, אבל אחר כך הבנתי שזה לא המלון, פשוט אין גישה אליו,לאחר כמה רגעים הגיע בחור צעיר שלקח לנו את המזוודות לbelu moon המלון שלנו - שכבר נראה יותר טוב, השעה הייתה בערך חמש וקצת, התחיל להחשיך ועוד הפתעה שידעתי אליה אבל עד שלא חווים לא מאמינים ומרגישים, אין חשמל, החשמל מגיע רק בשש בערב עד 12 בלילה ובבוקר שעתיים בדרך כלל מתשע עד אחד עשרה. המקום... ווואו גן עדן זה שם.
סיפרתי לכם שהבן שלי המליץ לי על מקומות ,בפורט בארטון  Port Barton הוא לא היה אבל חברים אמרו לו שהוא פספס אז הוא דאג שאנחנו לא נפספס, האמת בהחלט יותר שייך לצעירים, אני ממש שמחה שהוא המליץ ושאני לא בדקתי יותר מידי לפני הנסיעה כי אולי הייתי מוותרת.
אבל ככה יצא טוב, המקום הרבה פחות מתויר , בתולי ביותר,  כשהגענו לחדר שנמצא על רצועת החוף  בעצם קיבלנו  חוף ים פרטי, רצועת חוף מושלמת עם חולות לבנים, מים שקטים בכחול ירוק והכל פרטי שלך.
שקט , שלווה ואין מפריע באמת גן עדן.

החדר גם היה בסדר גמור, קיבלנו חדר טוב של ירח דבש, המיטה -  הבעיה הייתה במזרן , זה לא היה  בדיוק מזרן רק ספוג, אם זה היה מזרן אמיתי אז באמת הכל היה מושלם.
נהנו מהשלווה... הרעש היחיד שהיה הוא רעש הגלים, מתרגלים מאוד מהר  לטוב הזה .
בערב כשחיפשנו מסעדה הבנו שאנחנו ממש לא לבד פה , בהצעת איתי שאלנו מי ישראלי ומייד הגענו לבעל מסעדה איטלקית, בחור ישראלי בשם רותם. היה אוכל מצוין ברמה גבוה, הוא מייבא את חומרי הגלם מאמריקה כי שם כל נושא הקמחים מאוד לא מפותח. ממליצה מאוד על המסעדה קוראים למסעדה  .gorgonzola.
את הדרך למסעדה הלכתי לאט לאט עם פנס כי בקושי יש תאורה (לא להאמין) , כתבתי שרוב הרחובות לא סלולים ולכן בכלל הגשם יש הרבה בוץ ושלוליות .. קראתי לזה פשוט ג'יפה.
זה אחת המקומות היותר חווייתיים שהיינו.

לא היו לנו תוכניות ליום למחרת שהיה יום חופשי,  מכיוון שאני לא יודעת יותר מידי להנות מסתם מבטן גב, ותמיד צריכה עניין החלטנו לקבוע לנו טיול.
כל הזמן מסתובבים בעלי הסירות להציע לתיירים במקום טיולים, גם אנחנו קבענו בבוקר טיול פרטי (רק במחירים של הפיליפינים אפשר לעשות הכל פרטי) שלקח אותנו לטיול של ארבע שעות, קבענו בשתיים עשרה בצהרים ועד אז נהנו מרצועת חוף הים הפרטית שלנו.
בפעם הזו גם הבאתי שמלת חוף להצטלם איתה, הפעם היחידה בטיול, (בכל זאת בלוג אופנה) הייתי חייבת,כזו רצועת חוף ,אי אפשר להסביר ולתאר, מזל שיש תמונות.

החדר שלנו

בשעה 12 בדיוק הגיע דני, המדריך שלנו, שממש התחבר אל שרון, הוא בכלל התחבר שם עם כולם כי לא כל כך יכל לישון על המיטה וכל פעם מצא עם מי לשוחח עד אמצע הלילה.
בטיול היינו בשלושה מקומות, נסענו למפלי ביגהו, אי קטן באמצע הים ולחוף החולות הלבנים.
היה לנו יום נהדר בלי גשם (היה רק בערב שהגענו). בשיט קצר של כחצי שעה ומשם הליכה של כ-10 דקות מהחוף והגענו אל המפלים שנמצאים ממש בתוך ג'ונגל -יער טרופי צמחיה גבוה סבוכה ןזרימה אדירה .

המדריכים שלי דני והמשיט

מה אתם אומרים על סנדלי השורש שלי..אני מזועזעת חחח

משם המשכנו לאי, פיסת חול ממש באמצע היום, שכחתי איך הם קוראים למקום, הגיעו לשם הרבה קבוצות של  צעירים, אפשר היה לצלול תראו מה שרון מצא.

לסיום הגענו לחוף החולות הלבנים  עוד קצת להירגע...

צילמתי שתראו את חדר האמבטיה.. זה חדר של ירח דבש, כל כך מושקע ויפה .
היו מתוכננים לנו שלושה לילות , החלטנו  שצריך לחזור למיטה קצת יותר טובה ולקצר ביום ,ובלי כל בעיה
החברה ארגנה לנו לילה נוסף ביעד האחרון אל נידו.
בינתיים יום שישי בערב ומצאנו את כל החברה הצעירים הישראלים במסעדה של יוסקה, קבלת שבת כמו שצריך יחד עם ישראל.
כל הצעירים של אחרי צבא, עוד חוויה , האוכל היתה טעים ,זו היתה חוויה להיות חלק מאותה חבורה, שנסעתי באמת שלא חשבתי על חוויות מסוג זה ,  אתם יודעים, לנסוע בלי לחשוב יותר  מידי ואני חושבת שזה מצוין.
למחרת בבוקר המתינה לנו הסעה לאל  נידו שם יהיו לנו חמישה לילות  ..

קבלת שבת אצל יוסקה

צריך להיפרד מהמקום המופלא הזה פורט בארטון, אני ממליצה , מקום אחר שעוד לא הגיעו לשם כל התיירים, מאוד אותנטי,  שווה שווה. תראו מה המרחק של החדר מהחוף שהוא כולו שלך , אתם רואים אין אנשים.