3 במרץ 2018

מוזיאון מגדל דוד מתחדש!



שלום לכולם ,
את מגדל דוד כולם מכירים אחד אם לא הסמל של ירושלים.
מוזיאון מגדל דוד הוא אחד המקומות שאסור לפספס בביקור בעיר הנפלאה הזו,במיוחד עכשיו שהוא עובר בימים אילו 
חידושים ושדרוגים.





זו הפעם הראשונה שאני מצטרפת לסיור לעיתונאים ובלוגרים ולא במקרה בחרתי בירושלים ולשמחתי הסיור נערך במקום אהוב עלי במיוחד -מגדל דוד .
מגדל דוד הוא הרבה יותר ממוזיאון. זהו אתר היסטורי וארכאולוגי בו מתרחשים כל העת אירועי תרבות ואמנות, תערוכות מתחלפות, פעילויות חינוך, הופעות ומסיבות. האירועים במגדל דוד מיועדים לכולם – לישראלים ולתיירים בכל גיל, מכל דת ולאום. הם מחברים בין מזרח ומערב, בין קודש לחול, בין ימי קדם לימינו אנו, ומציגים את ירושלים הנצחית והעכשווית, האוניברסלית והרב-תרבותית.
ייחודו של מוזיאון מגדל דוד בהציגו את כל סיפורה של ירושלים, על האירועים הבולטים בתולדותיה, מראשיתה בימי קדם ועד ימינו אנו.
עבורי זו תמיד התרגשות לבקר בירושלים ,יש תחושה של טוהר וקדושה שמביטים בחומות והוסיפה להרגשה הזו
אילת ליבר המשמשת מזה חמש שנים כמנכ”ל והאוצרת הראשית של מוזיאון מגדל דוד. היא קיבלה אותנו בתחילת הסיור ובדבריה היה ניתן להבחין בקלות עד כמה היא חיה ואוהבת את עבודה ואת הרצון שלה שכולם יבואו ויכירו את המוזיאון. 


אילת ליבר 
היא כל כך התרגשה לספר לנו עד כמה חשוב לה להעביר את המסר ורצון להפוך את המקום למוקד עליה לרגל לכל הגילאים ולא רק כמקום היסטורי אלה להתמקד בעתיד. ובעיקר להעמיק לתחומי האומנות והעיצוב
היא סיפרה שממשיכים לחפור ולמצוא חללים חדשים המיועדים לתערוכות עיצוב ואומנות שכל המטרה היא לעניין את כל מגוון האוכלוסייה ,כולל חשיבות רבה לנושא ההנגשה. 

דשא הזכוכית מהתערוכה של צ'יולי 



את תחילת הסיור התחלנו בתצפית 360 -נקודת התצפית הטובה ביותר לצפות על ירושלים ,תצפית מודרכת על ירושלים מגג מגדל פצאל (מגדל המצודה),הנחשב אתר חובה לכל תייר בעיר, וידוע בהיותו נקודת התצפית היפה והאטרקטיבית ביותר ממנה ניתן לצפות על העיר כולה. 



ירושלים – מגדל דוד – תצפית מגג מגדל פצאל מגדל המצודה



השדרוג הגדול יבוא לידי ביטוי במעבדת החדשנות ,בעולם הנושא פעיל ונפוץ בהרבה מוזיאונים ובארץ מוזיאון מגדל דוד
יהיה הראשון ויביא את הבשורה. 
מעבדת החדשנות - בשנה האחרונה הוקמה במגדל דוד מעבדת מדיה ייחודית ופורצת דרך, הראשונה מסוגה במוזיאונים בישראל. המעבדה מפגישה בין אנשי סטארט-אפ ובין עולם התוכן של מוזיאונים ואתרים היסטוריים, במטרה לפתח אמצעי הדמיה והמחשה חדשים (כולל מעבדת מציאות מדומה) שישמשו בתערוכות המוצגות במקום. הכלים המפותחים במעבדה יאפשרו להציג את סיפורה של ירושלים באמצעים אינטראקטיביים ולשדרג את חוויית המבקרים במוזיאון. לדעתי הנושא יקרב מאוד במיוחד את הקהל הצעיר שחי את הנושא. 



לסיום ביקרנו בתערוכה החדשה והמדוברת ‘גנרל וג’נטלמן – אלנבי בשערי ירושלים’.
התערוכה המציינת 100 שנים לכיבוש ירושלים על ידי בריטניה.
התערוכה עוקבת אחר השתלשלות האירועים הדרמטיים בשבוע אחד בתולדות העיר, שבוע שעתיד לפתוח עידן חדש ומרתק בתולדות ירושלים, היישוב היהודי וארץ ישראל כולה. בתערוכה מוצגים סרטים, צילומים וחפצים מקוריים ונדירים, תעודות מרגשות, כרזות, מזכרות ואלבומי תיירות אישיים מהם עשויה ההיסטוריה המרתקת של עיר הנצח. 


דגם אלנבי נכנס לירושלים



המפתחות לעיר ירושלים 

לסיום עודכנו שהחיזיון האורקלי הלילי ישנה את סיפורו ויוקדש כולו לסיפורו של דוד המלך -טוויסט בעלילה 


לכל מי שעדיין לא ביקר במקום -חובה ! כמובן גם לכל מי שכבר היה  תמיד כיף לבקר שוב במיוחד לאור כל החידושים בקרוב. 


תודה הילה
לדף הפייסבוק: https://www.facebook.com/midgal.david/

עקבו אחריי בפייסבוק ובאינסטגרם:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה